A Quantum Performance Vehicles cég első alkotása figyelemreméltó lett, a hasonló stílusban készülő Ariel Atom legerősebb változata, a 3,0 literes V8-assal szerelt modell is csak 500 lóerős – igaz, 150 kg-mal könnyebb is, mint a Quantum GP700-as.
Az egész alkotás lelke egy 2,7 literes négyhengeres, amely kettős feltöltést kap – azt nem részletezik, milyen feltöltők pumpálják a levegőt az égéstérbe -, aminek 700 lóerős teljesítmény és 654 Nm-es maximális nyomaték az eredménye. Ehhez egy hatfokozatú Holinger szekvenciális váltó csatlakozik, a hátsó kerekek hajtottak.
Ezen kívül már nincs nagyon sok említeni való, hiszen fizikailag a lehető legegyszerűbb lett a konstrukció, még szélvédő sincs – úgyis bukósisakot viselnek majd az utasok. A 100 km/órás sebességet 2,6 másodperc alatt futja meg a Quantum GP700-as, csúcssebessége „mindössze” 280 km/h. Mindez annak köszönhető, hogy nagy leszorító-erőt termelnek a szárnyak, akár fejjel lefelé is lehetne haladni ekkora tempóval.
180 km/h-val haladva 2,5 G-s keresztgyorsulás elérésére képes az alkotás, a fékre taposva 2 G-s lassulás érhető el. Nem csoda, hogy elsősorban versenypályás használatra szánják a GP700-ast, amely azért rendszámot is kap. Minden egyes példányt a megrendelő igényeire szabnak, ami a fizikai jellemzőkön (ülés, kormány, pedálok pozíciója) túl a kívánságnak megfelelő aerodinamikai csomagot jelent, és az egyes versenypályákon is támogatást nyújtanak a megrendelőnek, ami szervizszolgáltatástól kezdve vezetői tréninget is jelent. Ami a 700 ezer ausztrál dolláros, azaz 151 millió Ft-os vételár ismeretében az elvárható minimum.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!