A Cadillac-kel ellentétben a Rolls-Royce-nak nem kell magyaráznia, mi is az a kézműves gyártás, és számára az alapár sem fontos. Csak annyit mondanak a Spectre nevű akkumulátoros-elektromos kupéval kapcsolatban, hogy annak az árát a Cullinan és a Phantom közé lőtték be, és egy átlagos megrendelő 400 000 fontot, azaz 190 millió Ft-ot fizet érte. Persze ilyenkor még csak a gyári kínálatból válogatta össze az extrákat, vagy épp a bőrkárpit elsődleges/másodlagos/harmadlagos színét, és az egyébként a tetőre korlátozódó csillagos égbolt se terjed még ki az oldalkárpitokra.
Azt már előre megtudtuk, hogy egy átlagos felhasználó 400 év alatt megy annyit, amennyit az álcázott prototípusok futottak a legzordabb időjárási- és útviszonyok között, illetve a tesztkilométeres 55%-át a jellemző használatra gondolva a francia Riviérán, a Közel-Keleten, az Egyesült Államok és Kína útjain futották a prototípusok, hiszen valójában utóbbi helyen kell remekelnie az autónak. Eközben a különleges, decentralizált elektromos rendszer minden egyes funkcióját alaposan letesztelték, ami 141 500 lehetséges adatkapcsolatot jelent, például kanyarodás közben 18 érzékelő dolgozik azon, hogy a felfüggesztés szabályozását a maximális komfort és stabilitás érdekében állítsa. Persze távoli frissítéssel lehet orvosolni az esetleg később felmerülő problémákat…
Ami adott, az a Rolls-Royce márka eddigi legáramvonalasabb karosszériája, a Cw 0,5-ös légellenállási együttható elérése érdekében csak az Extázis Szelleme szobor megjelenését 830 órán keresztül csiszolták számítógépen és szélcsatornában, és a hűtőrács – amelyet 22 LED világít meg hátulról – is nagyban hozzájárul ehhez. Megtartották a karosszéria végéig ívelő tetővonalat, a hátsó lámpák burkolata színtelen, a LED-ek adják a vörös vagy narancs fényt – azért döntöttek utóbbi mellett, hogy csak szükség esetén zavarják meg a búrák az ügyfél által kért fényezés szépségét. Nem újdonság a 23 colos felni egy Rolls-Royce esetén, de legutóbb 100 évvel ezelőtt alkalmaztak hasonló méretű felniket.
A belső tér újdonsága, hogy ugyanolyan nagy figyelmet fordítottak az éjszakai megjelenésre, mint a nappalira, ami 10 000 óra extra fejlesztőmunkát igényelt. Ezen belül került az anyósülés elé a Spectre márkanevet 5500 „csillagba” ágyazva megjelenítő panel, és a csillagos égbolt tetőkárpithoz kapcsolódó Starlight Door, ami ajtókárpitonként 4796 darab „csillagot”, azaz LED-szál végződést jelent; ez kérhető fabetét háttérrel is. A fejlett elektromos rendszer jóvoltából arra is lehetőség van, hogy az akár egyedi külső színhez passzoló legyen a digitális műszerfalon megjelenő műszerek hátlapja.
A márka saját igényei alapján megalkotott Architecture of Luxury nevű műszaki alap továbbfejlesztésével született meg a Spectre és a jövőbeli Rolls-Royce villanyautók alapja, amelynél a 700 kg tömegű akkumulátort szerkezeti tartóelemként építik be a padlóba. Ebből következően a karosszéria csavarodási merevsége 30%-kal emelkedett, a zajcsillapításért felelős mérnökök pedig éltek az alkalommal és ezt a tömeget zajcsillapításra is használják, kiegészítve az egyébként használt 150 kg-nyi zajcsillapító anyagot. Ezek után nem csoda, hogy az 5453 mm hosszú 2 ajtós kupé tömege 2975 kg. A 2 hajtómotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye 585 LE/900 Nm, ami akár 4,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra is képessé teszi az autót, de a lényeg a finom működésen van. A szabványos hatótávolság 520 km, a töltési teljesítményről majd később lesznek információk, hiszen a 2023 utolsó negyedévében esedékes piaci rajtig még folytatódik a Rolls-Royce Spectre tesztelése és finomhangolása, no meg a hivatalos mérések is hátravannak még.