Már 1951. augusztusában forgalomba helyezték az első Bentley Continentalt, a rendszám – OLG490 – alapján csak Olgának becézett autó volt az a prototípus, amelyen a végső finomhangolást elvégezték. A Continental R-Type szériaváltozatának a gyártását 1952 májusában indították el, és az első példányokat júniusban vehették át tulajdonosaik. Korának leggyorsabb négyüléses autójáért 6928 fontot kellett fizetni, ez az összeg az akkori ingatlanárak alapján 4 családi ház megvásárlására volt elég.
Ivan Everden fejlesztőmérnök és John Blatchley formatervező volt a projekt atyja, akik optimalizált aerodinamikával és erősebb motorral készítették el az R-Type limuzin kupé változatát. A 4566 köbcentis soros 6 hengeres teljesítményét 140-ről 153 lóerőre növelték, a végáttételt megnyújtották, a Mulliner műhelyben a tömeg alacsonyan tartása végett alumíniumból készítették el a karosszériát. A prototípus a döntött kanyarokkal rendelkező Monthléry pályán 5 körön 118,75 mérföld/órás, azaz 191 km/órás átlagsebességet ért el. A fejlesztést nehezítette, hogy akkoriban egyszerűen nem lehetett kereskedelmi forgalomban olyan abroncsot kapni, ami közel 200 km/órás tempót elviselt volna egy 2 tonnás autón, ezért a Dunlop hosszú távú versenyekre kifejlesztett versenyabroncsával látták a Bentley Continentalokat.
1952. májusa és 1955 között összesen 208 darab Bentley R-Type Continental kupé készült, ezek közül a legtöbbet, 193 darabot HJ Mulliner karosszált, a többit Park Ward (4 kabrió és 2 kupé), Franay (5 kupé), Graber (3 kupé) és Farina (1 kupé) karosszériával értékesítettek. A gyár tulajdonában levő JAS949 rendszámú autót 1953 decemberében adták át tulajdonosának, a svájci Dr. Rowland Guenin-nek, különlegessége, hogy még mindig eredeti állapotában van, azaz a gyári elefántcsont fényezését, vörös bőr belsejét látjuk, és a motorját se kellett még felújítani.