Fennállásának első évtizedei alatt a Bentley márka az akkoriban megszokott módon csak a technikát készítette, a felépítményeket külső karosszériaépítő vállalkozások készítették el a megrendelők igényei alapján, a gyárilag karosszált autók is általában egy külső partnertől származó felépítményt viseltek. A Bentley márka 1951-ben alakította ki a saját formatervező stúdióját Crewe-ban, az első autó, amelyet már itt álmodtak meg, az 1951-es Type-R Continental volt, amelyet John Blatchley készített el – a márka első vezető formatervezője a Gurney-Nutting karosszériaépítőtől érkezett, ahol a „Blue Train” autót is megalkották.
Mai szemmel nézve megmosolyogtatóak voltak a munkamódszerek, a javaslatokat vízfestékkel készített képeken prezentálták, majd azok alapján kidolgozták a műszaki ábrákat – esetenként akár életnagyságban! –, majd a gyakorlatban viaszszobrok segítségével mintázták meg az ötleteket. Utóbbiakat mind a mai napig használják a formatervezők, épp csak az alapot képező fém vázra manapság már agyagot visznek fel, amit aztán megformálnak.
Darren Day, a Bentley belsőkért felelős formatervezője 27 évvel ezelőtt csatlakozott a céghez, akkor egy ötfős részleghez lépett be, ma már több mint ötvenen dolgoznak itt. Ma már ugyanis nem csak a sorozatgyártású autókon dolgoznak a Bentley formatervezői, de bizony szép számmal vannak egyedi vásárlói igények, amelyeket szintén ők dolgoznak ki. Az elektromos átállás miatt egyébként felértékelődik majd a formatervezés, hiszen az egységes műszaki tartalom (a VW-konszern építőkészletei) miatt annak segítségével lehet majd Bentley-ként azonosítani az autókat.