A Genfi Autószalonon leplezik le a Porsche nagy dobását, azt a hibrid Panamerát, ahol a csúcs-benzinmotorral kombinálják a hálózatról tölthető hibrid hajtást. Azzal, hogy nem a 3,0 literes V6-os, hanem a 4,0 literes V8-as biturbó van a motortérben a rendszerteljesítmény is megnő, 462 LE/700 Nm helyett már 680 LE/850 Nm-nek parancsol a sofőr jobb lába. A 0-100 km/h sprintidő egy másodperccel (!!!) lett rövidebb, és 3,4 másodpercig tart, a csúcssebesség 310 km/h.
Nem csoda, hogy a szigorúan elméleti értéknek számító szabványos átlagfogyasztás is megugrik, 2,5 l/100 km helyett 2,9 l/100 km az érték. Nem kell aggódni, hiszen a hálózatról tölthető 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően 50 km-t tud elektromos üzemmódban megtenni a Turbo S E-Hybrid, tehát kiérdemli a zöld rendszámot, és így sokfelé ingyen parkolhat és vagyonszerzési illetéket és teljesítményadót se kell fizetni – 680 lóerőnél utóbbi már évi több mint félmilliós megtakarítás.
A második generációs Porsche Panamera csúcsmodellje júliustól lesz elérhető az európai piacon, a világ többi részén 2017 második felében indul a forgalmazás. Már kezdettől fogva választható lesz a 15 cm-rel nyújtott tengelytávolságú Executive karosszéria, ennél már a hátsókerék-kormányzást is alapáron adják.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!