A BMW M GmbH mérnökei nem csak a 7-es sorozat, de az egész BMW csoport eddigi legnagyobb teljesítményű villanyautóját készítették el az i7 M70 xDrive-val, amelynél a 2 hajtómotor 660 lóerő és 1015 Nm teljesítményű – rajtautomatika választásakor rövid ideig 1100 Nm áll a vezető rendelkezésére. Az első tengelyen 258 lóerős hajtómotort használnak, a hátra beépített villanymotor új fejlesztés – 3 helyett 6 gerjesztőtekercset használnak – és 489 lóerő teljesítményű. Ez elég arra, hogy a hatalmas méretű és üresen is 2,7 tonnás luxuslimuzint 3,7 másodperc alatt 100 km/órás sebességre gyorsítsa, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A hajtómotorok tartós teljesítménye egyébként 95 LE az első és 170 LE a hátsó tengelyen.
A 101,7 kWh használható kapacitású akkumulátorral a szabványos hatótávolság 488-560 km lehet, van egy új Max Range funkció, amelynél a hajtás optimalizálásával és a kényelmi fogyasztók lekapcsolásával nyújtják meg a hatótávolságot. A fedélzeti töltő 22 kW-os, egyenáramú töltőnél 195 kW a töltőteljesítmény – 10 perc alatt 170 km-nyi energia vételezhető. Egyedi futóműhangolást kap az elöl-hátul légrugós felfüggesztés, széria a hátsókerék-kormányzás és az aktív karosszériadőlés-szabályozás.
Alapesetben vese-kontúrvilágítást kap az i7 M70 xDrive, de az opciós M Performance Package rendelésekor ezt elhagyják és fényes fekete keretet használnak. A BMW Individual program jóvoltából mintegy 100-féle fényezés közül lehet választani, köztük számos kétszínű fényezés is van, mint az első sajtófotókon látható alul Individual Liquid Copper metál fényezést, felül Sapphire Black metál árnyalatot kínáló kombináció. Újdonság, hogy a selymesfényű (Frozen) finisek már nem kőolaj, hanem biomassza-alapú eljárással készülnek.