A harmadik generációnál se lett szerényebb a BMW X5 M és X6 M megjelenése, hatalmasak a légbeömlők és szellőzőnyílások a karosszérián, nagyon is jól látható kipufogóvégződések kerültek a diffúzor-utánzatba, és tökéletesítették a külső tükrök aerodinamikáját. Az utastérben egyedi betétek, sportülések és BMW Individual Merino bőrkárpit teremt különleges hangulatot, a fel-a-fejjel kijelző egyedi grafikát mutat.
Politikailag korrekt módon hosszasan taglalják az egyes modellváltozatok fogyasztási adatait a sajtóközleményben, de azzal mindenki tisztában van, hogy a 12,5-13,0 l/100 km közötti értékek elméleti jelentőségűek a méret, a teljesítmény és a tömeg (2,4 tonna) ismeretében – az X6 M három decivel múlja alul az X5-öst. A benzinszámla kiegyenlítése nem jelent majd gondot annak, aki a vételárat is ki tudja fizetni, legfeljebb a gyakori benzinkút-látogatásra kell felkészülni a 83 literes tartály ellenére.
Sokkal inkább az érdekli majd a sofőröket, hogy négy tizeddel hamarabb érik el a 100 km/órás sebességet az új modellek, az X5 M és X6 M esetén ez 3,9 másodpercet jelent, míg az X5 M Competition és X6 M Competition modelleknél 3,8 másodpercet. Mindez az 50 lóerővel nagyobb teljesítményű 4,4 literes V8-as biturbónak, az új összkerékhajtás-vezérlésnek tudható be, alapesetben 600 lóerő és 750 Nm a teljesítmény, a Competition kivitelben 625 lóerő és 750 Nm áll rendelkezésre. Menüből aktiválható a hátsókerékhajtás.
Rengeteg időt töltöttek a felfüggesztés hangolásának tökéletesítésével, az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók mellett aktív borulásgátló rendszer is van, a fékrendszer érzékenysége is menüből állítható. A BMW X5 M és X6 M első példányai áprilisban kerülnek az utakra.