Amikor a Szovjetunióban a GAZ-69 utódlásán dolgoztak a mérnökök, Kínában is felmerült az igény egy modern katonai terepjáró iránt, a kínai konstruktőrök a szovjet társaikkal párhuzamosan dolgoztak, és hamarabb piacra dobták a saját autójukat, a BJ212-es terepjárót. Ennek orra egyedi, de az oldalfalnál – lásd a jellegzetes formájú ajtók – már látszik, hogy párhuzamosan fejlesztették az UAZ terepjáróval. Kínában is sokáig kitartottak a szovjet eredetű 2,4 literes benzinmotor mellett, de amióta már civilek is vásárolhatnak belőle, folyamatosan készültek modernizált motorral szerelt változatok is, pár éve még downsizinggal is megpróbálkoztak, hogy aztán gyorsan visszatérjenek a nagyobb köbcentis motorok. Most azonban jön az elkerülhetetlen generációváltás, mert egyszerűen nincs már igény a régi járműre.
A kínai hadsereg már nem vevő a mai járművekhez képest kis tudású (páncélozás hiánya, modern fegyverrendszerek hordozására nem alkalmas…) terepjáróra, a civil piacon pedig labdába se rúghat már egy ilyen elavult konstrukció, amely nélkülöz bármiféle passzív vagy aktív biztonsági berendezést. A BAIC teljesen új alapra helyezi át a járművet, megtartják ugyan az alvázas felépítést, de egyfelől sokkal nagyobb méretű lesz a jármű, másrészt pedig minden kényelmi, biztonsági berendezés ott lesz majd a fedélzeten. Teljesen digitális lesz a műszerfal, a legmodernebb szolgáltatásokat vehetik majd igénybe az utasok.
A legnagyobb újdonságot az jelenti majd, hogy plug-in hibrid hajtással adják majd az új BAIC BJ212-est, amelynél 1,5-ös benzinmotor és villanymotor szállítja a 410 LE/585 Nm rendszerteljesítményt, amivel 6 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud majd a terepjáró. Az akkumulátor méretéről még nincs információ, de azt elárultak, egy feltöltéssel (áram+benzin) 1000 km-es hatótávolságot céloznak meg. Az új generációs BJ212-es sorozatgyártása még az idén elindul, a hivatalos leleplezése pár hónapon belül sort kerítenek.