A Volvo Trucks észak-amerikai leányvállalata, a Mack Trucks fennállásának legfontosabb járműveként emlegeti az új Anthem nevű modellt, amely elsőként nyergesvontatóként kerül gyártásba, később érkeznek belőle az egyéb változatok.
A külső megjelenést az optimalizált légellenállás határozza meg, új az orrborítás – még mindig hatalmas betűkkel írják rá a Mack nevet –, a tükörburkolatok, a lökhárító; a légcsatorna-vizsgálatokat a Kennedy Űrközpontban végezték. Az energiamegtakarítást szolgálja, hogy teljesen LED-es lett a külső világítás.
Megemelték a műszeregységet, hogy jobban rálásson a sofőr, a szellőzéspanel közelebb került a kormányhoz, a sebességtartó gombjait lézermarással alakítják ki, így az hosszú távon – itt most kilométerek millióiban kell gondolkodni – megőrzi a feliratát. A 7 colos érintőképernyővel rendelkező fejegység okostelefon-csatlakozási lehetőség mellett utólagos tolatókamerák kezelésére is fel van készítve. Az igazi nagy újdonságot az jelenti, hogy harmadával megnövelték a hálórész alapterületét, és van már 216 centi belmagasságú hálófülke is, ebben egy 60 centis tévének is kialakítottak helyet, és persze rengeteg a tároló is.
Kétféle dízel közül választhatnak a megrendelők, a 11 literes MP7-es 425 LE/2115 Nm teljesítményű, a 13 literes MP8-as blokk 505 LE/2522 Nm teljesítményű. A korábbinál gyorsabban érik el üzemi hőmérsékletüket ezek az erőforrások, a váltó minden esetben a Mack 12 fokozatú mDRIVE robotizált váltója, extraként 13 és 14 fokozatú egység is kérhető. 2018 elején indul a Mack Anthem nyergesvontatók kiszállítása a megrendelőkhöz, aztán folyamatosan mutatják be az újabb változatokat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!