Még januárban megmutatta a Honda az NSX szuperautó második generációját, de a legfontosabb számokra egészen mostanáig várnunk kellett: 573 LE/644 Nm a rendszerteljesítmény – ezt pedig összesen négy hajtómotor állítja elő.
A belső égésű motor egy 3,5 literes V6-os biturbó 500 LE/550 Nm teljesítménnyel és 7500/perc leszabályozási fordulatszámmal, ezen kívül még egy 47 LE/135 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajt be a 9 fokozatú dupla kuplungos váltóba, ahonnan aztán a hátsó kerekekre jut el a nyomaték. Az első kerekeket egy-egy 36 LE/73 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja; az áramellátásról az ülések még a benzinmotor között elhelyezett lítium-ion telep gondoskodik. A benzinmotor teljesen új fejlesztés, a többi Honda/Acura típusban 60 fokos a hengerszög, az NSX-ben 75 fokos.
Egyébként a fejlesztés megindulásakor keresztben beépített szívómotorral képzelték el az autót, de 6 hónap után hosszában beépített turbómotorra váltottak – a változatlan bemutatási időpont miatt az erőforrásokat Japánban fejlesztették, míg a vázat az amerikai mérnökök alakították át – a megfelelő hűtés kialakítása különösen sok fejtörést okozott a csapatoknak, de végül sikerült úrrá lenni a dolgon. Alapvetően alumínium a karosszéria, de a tető- és a padlólemez karbon, az A oszlopok pedig nagyszilárdságú acélból készülnek.
Természetesen ennyi technikának megvan a tömege, a mérlegen 1725 kg-ot nyom az újdonság, a terhelhetőségről nincs adat – de várhatóan több lesz, mint az első generációs autó 150 kg-es értéke. Ha az akkumulátorban van elég energia, akkor 3 másodperc alatt képes 0-ról 96 km/órás tempóra gyorsulni az új Honda (vagy ahogy Észak-Amerikában nevezik, Acura) NSX, a csúcssebesség 307 km/h. Csak 2016 tavaszán kerül a kereskedésekbe az autó, most még csak a megrendeléseket lehet leadni úgy, hogy még a végleges vételár sem ismert – a tippek szerint 170 ezer dollárra számíthatunk.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!