Május 28-31 között esedékes az idei Wörthersee Tour elnevezésű tuningtalálkozó, ahol a Volkswagen konszern márkái hagyományosan valami extra járművel készülnek. Az Audi a Győrben gyártott A3 Sedant vadította meg olyannyira, hogy az még túltesz a jövőbeli RS3 Sedan-on is.
Feltéve, hogy lesz egyáltalán RS3 Sedan, hiszen a kémfotók tanúsága szerint továbbra is ötajtós karosszériával jön majd a legforróbb kompakt Audi. A remény hal meg utoljára, és különben is kár lenne veszni hagyni azokat a gyártószerszámokat, amelyek segítségével elkészítették az alaposan kiszélesített karosszériát. Betűzsonglőrködés: a prototípust egy S3 Sedan-ból építették, de a neve A3 clubsport quattro.
A Magnetic Blue színre fényezett karosszériát matt alumínium elemekkel dobják fel, a hatalmas hűtőrács egyedi betétet kapott, amelyen keresztül még több hűtőlevegő tud átáramlani. A koptató két darab karbon penge, ahogy a küszöbborítás és a diffúzor is. Az utastérben négyen foglalhatnak helyet, az első kagylóülések támlája egy vékony karbon héjból készül, amelyet kárpitoznak. A műszerek között újdonság a kapcsolásjelző, amely a 6900/perc leszabályozási fordulatszámnál villan. A motorindítást a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval lehet végezni.
Az új karosszériaelemek egyébként csak a kisebb változtatást jelentik, a legnagyobb újdonság, hogy a motortérbe a 2,5 literes, öthengeres TFSI került. Ráadásul csak a blokkot hagyták változatlanul, nagyobb méretű, legfeljebb 1,5 baros túlnyomással dolgozó turbófeltöltő, módosított intercooler, kisebb ellenállású kipufogó és átprogramozott motorvezérlő növeli a teljesítményt, ami 525 lóerő és 600 Nm. A teljesítmény mellett fontosnak tartották az öthengeres hangot is, ennek érdekében elhagyták a motorról a különféle zajcsillapítókat, mindössze egy karbon-fedél került annak tetejére.
Ráadásul könnyű is az A3 clubsport quattro, 1527 kg-os saját tömegével mindössze 3,6 másodperc alatt ugrik 100 km/órás tempóra, és akár 310 km/órával is tud száguldani. Ebben a kategóriában már igenis szükség van a karbon-kerámia fékrendszerre, elöl 370 mm átmérőjű tárcsák dolgoznak. Van még légfék is, ami 250 km/órás tempóról mintegy 12 méterrel rövidíti le a féktávolságot – részben annak köszönhetően, hogy a nagyobb leszorítóerő miatt több fékerőt tud a hátsó tengelyre küldeni az elektronikus menetstabilizáló. Valószínűleg az itt megmutatott trükkök és okosságok ott lesznek majd az új RS3-as fedélzetén is, de azt már most kijelenthetjük, hogy a Mercedesnek alaposan fel kell turbóznia a CLA-t, ha lépést akar tartani az A3 Sedan-nal.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!