Nagyon készült már a BMW az újabb DTM sikerre, hiszen október 16-án biztosította be második DTM-bajnokságát Marco Wittman, másnap – azaz ma reggel – már hivatalosan be is jelentették, hogy 500 lóerős limitált szériás BMW M4 DTM Champion Edition autóval ünneplik a sportsikert. Azért nem ilyen gyors egy új típus fejlesztése…
Világszerte 200 darabot kínálnak majd az ünnepi változatból, amelynél a maximális teljesítményt 500 LE/600 Nm-re növelték, ami 69 lóerős/50 Nm-es többlet a normál M4-es 3,0 literes soros hathengeres motorjának tudásához képest, ebben jelentős szerepe van a vízbefecskendezésnek. A 0-100 km/h sprint mindössze 3,8 másodpercig tart, a csúcssebesség 305 km/h, a szabványos átlagfogyasztás 8,5 l/100 km – az égéstér hűtése a teljesítmény növelése mellett a hatásfokot is javítja. A felfüggesztés a Competition változat sajátja, azaz keményebb az egyszerű M4-esnél.
Alpesifehér színben és némi matrica-dekorral jön az összes BMW M4 DTM Chamipon Edition, nem spóroltak a látható karbon kiegészítőkkel sem. A legjelentősebb átalakítást az jelenti, hogy csak két M Carbon kagylóülés van az utastérben, amelyeket alcantara/Merino bőr borít, egyébként kipakolták a belsőt és alcantarával kárpitozták be, a hátsó ülés helyére csavarozott bukókeret fehér színű. Egyébként minden fontos extra – csúcs-navi, adaptív LED féynszórók, OLED hátsó lámpák, parkolóradar, stb. – ott van a fedélzeten, hiszen nem verseny-, hanem ünnepi autóról van szó. Titnáiumból készített hátsó dobok kerültek a kipufogórendszerbe, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20-as Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat használnak, a felnik mattszürke 666-os típusúak, mögöttük karbon-kerámia fékek láthatóak. Németországban 148 500 euró az ára a különleges M4-esnek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!