Annyira a vége felé jár már az új BMW M3-as szedán és M4-es kupé fejlesztése, hogy meghívott újságírók már vezethették is a még mindig erősen álcázott prototípusokat. Az eseményről pedig számos hivatalos kémfotó is készült, amely nem túlságosan informatív – szerencsére nem hallgattak el néhány nagyon fontos dolgot sem.
Kezdjük azzal, hogy a sportmodellek orrában sokkal erősebb soros hathengeres biturbó dolgozik majd, az alap 480 lóerő 49 lóerős növekedést jelent, míg a Competition modellek 510 lóereje 60 lóerős előrelépés, utóbbi esetben 650 Nm a maximális nyomaték. Fontos eltérés még a két teljesítményszint között, hogy amíg előbbinél hatfokozatú, kézi kapcsolású a váltó, utóbbinál már a nyolcfokozatú automatikus váltót adják, tehát a teljesítményszint rögtön eldönti a váltó kérdését is.
„Azon ügyfeleink, akik a nyers erőt és a járművel kialakított közvetlen kapcsolatot részesítik előnyben, a manuális váltóval szerelt modellekben kategóriaetalon, egyedülálló vezetési élményt élhetnek át. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé Competition modellváltozatai ugyanakkor a kimagasló teljesítmény és a veszteségektől mentes, tűpontos erőátvitel harmóniájában rejlő maximális menetdinamikát éltetik – eleinte klasszikus hátsókerék-meghajtással, a későbbiekben pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatával is” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M modellek fejlesztési vezetője és a BMW Individual igazgatója.
Az M3 Limousine és az M4 Coupé csak a kezdet, az új generációból is készül majd kabrió kivitel, az autóversenyzők pedig a jelenlegi állás szerint a 2022-es szezonra ülhetnek majd bele az M4 GT3-as versenyautójukba. A BMW M3 és M4 leleplezésére már nem kell sokat várni.