Rodgau-Dudenhofenben 1966-ban kezdte meg a működését az Opel tesztközpontja, a fél évszázados jubileumot szeptember 10-én egy nyílt nappal ünneplik, amikor mintegy 20 ezer látogatóra számítanak az egyébként hatalmas kerítéssel és erdősávval körbevett létesítményben.
Az 1966 áprilisában átadott tesztközpontban 2,6 négyzetkilométeren 33 kilométernyi utat építettek, köztük egy 5 km hosszú, 33 fokos dőlésszögű körpályával – itt elengedett kormánnyal 250 km/h-s sebességgel lehet utazni. A nyolcvanas években építették meg a 4,4 kilométer hosszú „zaj- és komfortszakaszt”, 2006-ban épült egy 32 töltőpisztollyal rendelkező, 16-féle üzemanyagot kínáló töltőállomás.
Mielőtt gyártásba kerülnének, az egyes Opel-típusok prototípusainak 40 000 km-t kell túlélniük a tesztközpont különféle útjain, ami a valós életben 200 000 km-es futásteljesítménynek és nagyjából 15 évnyi életnek felel meg – az aktuális Astránál például 24 hét alatt lezavarták ezt a tesztprogramot a most 65 km hosszúságú úthálózaton.
A 2013-ban elindított felújítás/bővítés után 2020-ra már 90 kilométernyi tesztpálya áll a mérnökök rendelkezésére, köztük egy új, 2 km hosszúságú egyenessel, ahol a fékrendszert lehet vallatni – ennek egyik végén valósítják meg a 300 méter átmérőjű csúszópadot. Utóbbi nem váltja az eddigi 100 méter átmérőjű körpályát, azt továbbra is használják majd, a nagyobb az önvezető autók teszteléséhez szükséges. Ezenkívül felépítenek egy műszeres futóművizsgáló-padot, három motor-próbapadot és egy 8000 kerék tárolására alkalmas raktárat is. Folyamatos üzemben, három műszakban dolgoznak a tesztközpontban, ahol egyszerre 150-700 ember tartózkodik egyszerre, naponta mintegy 40 000 km-t tesznek meg itt a prototípusok és vizsgált szériaautók, havonta mintegy 500 abroncsot koptatva el.
Különösen nagy gondot fordítanak a faállomány fenntartására, hiszen a hatalmas méretű fák egyfelől a környező terület zajterhelését csökkentik, másfelől megakadályozzák a „kémfotók” készítését a területen kívülről. A dudenhofeni tesztközpont közepén áll Hessen tartomány legöregebb, 275 éves tölgyfája. A fényképezési tilalom betartásával egyébként az utóbbi években szabadabbá vált a bejárás a területre, ahol Opel-vezetéstechnikai tréningeket, OPC-Performance vezetői tréningeket és egyéb rendezvényeket is tartanak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!