Az MLB Evo építőkészletre vált a Volkswagen Touareg szabadidő-autó, ennek köszönhetően úgy csökken 2 mázsával a saját tömege, hogy közben úgy arasznyival hosszabb lesz. Utóbbi indoka kettős, egyfelől korábban sokat kritizálták a kis csomagteret – 77 mm-rel növelik a hátsó túlnyúlást, ami 110 literrel növeli a raktér méretét –, illetve most már adott a lehetőség egy harmadik üléssor beszerelésére is.
Az MLB Evo minden fejlesztését megkapja az autó, az összkerék-kormányzás a Golf szintjére csökkenti a fordulókör átmérőjét, aktív oldaldőlés-stabilizátorok növelik a kényelmet a légrugózás mellett, érintőképernyővel váltják ki a középkonzolt – ez lesz a márka európai csúcsmodellje, semmivel nem spórolnak. Egyébként az Egyesült Államokban nem kínálják a Touareget, helyette van a szintén 5 méteres, MQB alapra épülő Atlas. A rengeteg vezetőtámogató rendszer közé tartozik az éjjellátó, de részben önvezető funkcióval is rendelhető az új SUV.
Nem véletlen, hogy a Pekingi Autószalonon leplezik le az újdonságot, hiszen a Pozsonyban gyártott szabadidő-autó népszerű a Távol-Keleten, arrafelé különösen sok krómmal rendelkező megjelenést is kínálnak majd, míg Európában visszafogottabb arcot visel a Touareg – igaz, a hatalmas méretű hűtőrács megmarad. A forgalmazás a nyáron indul Európában, első közben a 3,0 literes TDI 231 és 286 lóerős változatával, az év vége felé érkezik a 340 lóerős V6-os biturbó benzines – mind lágy-hibrid hajtással igyekszik spórolni. Később a 4,0 literes V8-as TDI és egy plug-in hibrid is várható, utóbbi benzinmotorral párosítja a villanymotort, és legalább 50 km-es elektromos hatótávot akarnak elérni.
Fontos változás, hogy már felár ellenében se elérhető terepváltó, a mérnökök szerint annyit fejlődtek az elektromos beavatkozó rendszerek, hogy felező nélkül is ugyanolyan jó terepjáró a Touareg, mint eddig – a vásárlók töredéke használja terepen autóját, az előző generációnál 5% alatt volt azok aránya, akik megvették az off-road csomagot. Ehelyett a vontatásra koncentráltak, immár 3,5 tonnát húzhat a szabadidő-autó, és magától képes a kiválasztott parkolóhelyre bemanőverezni magát a szerelvény.