A Volvo Cars üzeméből egyenesen a Trasco németországi gyárába szállítják azokat az XC90-eseket, amelyet nehéz páncélzattal rendelnek meg, és ott alakítják át a konstrukciót – két éves fejlesztőmunkával született meg a teljes körű védelem. A lemezek alá 10 mm vastag acéllemezeket rejtenek, az üvegeket 50 mm vastag darabokra cserélik. Az eredmény a nemzetközi specifikáció szerint VPAM VR8-as szintű védelem, tehát robbanásnak ellenáll az utascella és 360°-os ballisztikus védelmet is biztosít.
A nehéz páncélozást követően 4490 kg össztömegű lesz az XC90 T6-os, ezért a felfüggesztést és a fékrendszert is meg kellett erősíteni – utóbbi munkánál a gyár mérnökei is közreműködtek. Már rendelhető a nehéz páncélozással ellátott XC90 T6, az első példányokat 2019 végén kapják meg tulajdonosaik. Az XC60 T6 és az XC90 T6 alapján egyébként könnyű páncélozást is kínál a Volvo, ezeket az autókat Brazíliában építik át, és leginkább kézifegyveres támadásnak képesek ellenállni. Ezeknek az értékesítése 2020 első felében indul.