Kezdjük azzal, hogy az Ultima manufaktúra már az RS modell összeszerelését is extraként kínálja, hiszen a többi autójához hasonlóan az új csúcsmodelljét is meg lehet vásárolni építőkészletként. Ezt nem is az anyagiak miatt érdemes megfontolni, hanem a hozzáférhetőség miatt, a készletet alig 22 hét alatt összeállítják és postázzák, míg egy komplett autóra 2 évet kell várni, annyi munkája van a manufaktúrának.
Az Ultima RS lelke egy acél térváz, amelyhez acélcsövekből szerkesztett bukókeret csatlakozik, a kettős keresztlengőkaros felfüggesztések (szerszámmal) állítható lengéscsillapítókat és AP Racing fékrendszert (alapáron 322 mm-es tárcsa négydugattyús nyergekkel, felár ellenében 362 mm-es tárcsa hatdugattyús nyergekkel) adnak. Túlnyomórészt karbonból készül a karosszéria, az aerodinamikai csomag több mint 1 tonna leszorító-erőt termel.
A motor a General Motors 6,2 literes V8-asa, amely az alapmodellben 480 lóerős szívó blokkot jelent, de kérhető gyári állapotú kompresszoros (650 LE) változat is, illetve 800 vagy 1200 lóerőre tuningolt kivitel. A váltó minden esetben a Porschétól származó hatfokozatú, kézi kapcsolású egysége. Az alapkivitel 930 kg-ot nyom, menetteljesítményeket a legerősebbről közöltek, a 0-96 km/óra gyorsulás 2,3 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig meghaladja a 400 km/órát.
A legolcsóbb építőkészletet a BMW M3-as árában kínálják, a legolcsóbb összeszerelt példányért 70 000 fontot kérnek, az erősebb változatok árát nem közölték, de a 800-1200 lóerős változatoknál 200 000 font feletti összegre lehet számítani.