Európa már kezd kiszeretni a dízelekből, egyre több helyen próbálják adminisztratív eszközökkel korlátozni azok használatát, de Indiában még mindig hatalmas a vásárlói igény. Akkora, hogy a Suzuki és a beszállítói 900 millió rúpiát fektettek be a 97 százalékban helyei alkatrészekből készülő új erőforrás kifejlesztésére.
A DDiS 125 néven piacra dobott 793 köbcentis soros kéthengeres turbódízel hengerenként négyszelepes hengerfejjel, közös nyomócsöves befecskendezéssel rendelkezik, teljesítménye 47,6 lóerő 3500/percnél, maximális nyomatéka 125 Nm 2000/percnél – utóbbi érték jelenik meg a névben is. A 89 kg tömegű erőforrás jelenlegi formájában az indiai BS4-es, azaz az Euro 4-es károsanyag-kibocsájtási szintet tudja, tehát nem alkalmas arra, hogy Európában piacra dobják.
Elsőként a Celerio mini karosszériájában jelenik meg az új erőforrás, később teherautóba is bekerül majd. Az ARAI tesztjei szerint az indiai ciklus alapján 27,62 km-t tesz meg 1 liter gázolajjal a dízel Celerio, ami 3,62 l/100 km-es átlagnak felel meg – nincs motorleállító, a váltó is 5 fokozatú, kézi kapcsolású, a saját tömeg 900 kg alatt marad még a leggazdagabban felszerelt változatban is. Felszereltségtől függően 2-2,47 millió Ft-nak megfelelő rúpiába kerül India legtakarékosabb autója, a Suzuk Celerio DDiS 125.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!