Már az aktuális Sprinter generáció 2018-as premierjén is bemutatkozott az akkumulátoros-elektromos változat, de a 40 vagy 55 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változatból csak elvétve értékesítettek egy-egy példányt, mert nem ért a dízelmotoros változat közelébe a jármű tudása. A Mercedes-Benz mérnökei aztán teljesen új technikát fejlesztettek a könnyű haszonjárművek számára, amelyet elsőként az eSprinter kap majd meg – 2023 februárjában lesz a hivatalos bemutató, a sorozatgyártás 2023 második felében indul az USA-ban (Charleston) és Németországban (Düsseldorf és Ludwigsfelde) egyszerre. Addig is hírt adtak egy tesztútról, amely során 475 km-es hatótávolságot realizáltak közúti forgalomban – ez három-négyszerese (!) az eddiginek.
Egy hosszú és magastetős prototípust választottak az útra, a TÜV Süd munkatársai tanúsították, hogy szériaállapotú az autó és nem kapott utántöltést. Október 19-én kerítettek sort a próbaútra, a Mercedes-Benz Múzeum elől indultak, a B10-es úton mentek Ulm felé, majd felhajtottak az autópályára, az A8-ason és az A99-esen megkörnyékezték a Müncheni Repülőteret, majd autópályán visszamentek Stuttgartba, a Wendlinger Kreuz csomópontnál tértek át a B313 és B10-es útra, ahol aztán visszatértek a kiindulási helyre. Itt a 475 km-es túra után még 20 km-es megtehető távolságot jelzett az elektronika. A TÜV Süd 21,9 kWh/100 km-es fogyasztást rögzített az utasokat leszámítva terhelés nélkül közlekedő eSprinternek, gyors számolás után tehát kijön, hogy 105 kWh körüli kapacitású teleppel rendelkezett a prototípus – pontos számokat majd februárban tudunk meg a Mercedes-Benz új villanymotoros haszonjárművéről.