Júliusban adta át megrendelőjének a Toyota Dél-Afrikai forgalmazója az általa értékesített egymilliomodik Hilux pickupot, a pretoriai Shabier Aboobaker egy 3,0 literes dízelmotorral szerelt Legend 45 limitált szériás példányt vásárolt. Ezt a mérföldkövet ünneplik most, két hónappal később az itt látható autóval.

Még egy előző generációs példányt vettek alapul az átépítéshez, amely során a Dakar versenyautó építésénél szerzett tapasztalatokat is felhasználták – jelen esetben azonban rendszámos, tehát közúti forgalomra alkalmas kisteherautóról van szó. Az erőforrás egy, eredetileg a Lexus IS F-ben szolgáló 5,0 literes, V8-as szívómotor, amelynek a teljesítményét 455 lóerőre (6000/percnél) növelték a versenyautó szívósorának, Pectel Cosworth motorvezérlő elektronika és egyedi gyártású kipufogórendszer segítségével.

A váltó maradt az a 6 fokozatú, kézi kapcsolású egység, amit a 3,0 literes dízelhez is párosítanak, a nagyobb igénybevétel miatt a kuplungot cserélték le kéttárcsás AP Racing darabra. Az erőátvitelhez se nyúltak annyiból, hogy maradt a kapcsolható összkerékhajtás, az első-hátsó differenciálmű azonban új, mert a nagy fordulaton dolgozó benzinmotor más áttételeket követel meg.

A 18 colos felniket a nagyobb, 350 mm-es átmérőjű féktárcsák használata követeli meg, a rugók egyfelől merevebbek a gyári daraboknál, másfelől a hasmagasságot is csökkentik 50 mm-rel. Gyorsabb áttételezésű a kormánymű, a kormányszervo pumpája is nagyobb teljesítményű, hogy ne fáradjon el tartós igénybevétel esetén. Az egyedi Hilux V8 megépítése mintegy 1 millió randjába, azaz 20,3 millió Ft-jába került a Toyota helyi forgalmazójának, és noha nem tervezik a sorozatgyártását, a hírek szerint már több biankó csekket is kaptak érdeklődőktől, hogy szeretnének ilyen pickupot vásárolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!