Nem tudjuk, mi lesz a mikroméretű városi autó jövője, az immár 50:50%-ban a Mercedes-Benz és a Geely közös vállalkozásának számító Smart márka jövőképét mutató #1 tanulmány egy 4,3 méter hosszú szabadidő-autó. Ezzel valahol a kisautó- és a kompakt kategória határán egyensúlyoz az autó, a 2,75 méteres tengelytávolsága a nagyra nőtt kompakt SUV-kkal van egy szinten. A mai formavilágot továbbfejlesztve alakították ki az új arculatot, búcsúzott a Tridion biztonsági cella, helyette vannak LED-csíkkal összekötött lámpák és lekerekített vonalvezetés, a 21 colos felniket kitolták a karosszéria sarkaiba.
A karosszéria háromszínű, hiszen alul ott az elengedhetetlen fekete védőburkolat, felül pedig pezsgőszínű a tetőperem – egyébként óriási üvegpanel borítja az utasteret. A karosszéria síkjába rejtették a kilincseket, az ajtók egymással szemben tárulnak fel, B oszlop nincs. Különösen tágas az utastér, a kezelést virtuális személyt megjelenítő digitális segéd könnyíti, egyébként számos online funkciót is kínál a Smart Concept #1, az elektromos rendszer 75%-át lehet távoli frissítéssel aktualizálni. A fejlesztést egyébként úgy osztották meg a partnerek, hogy Kínában végzik a műszaki munkát, míg a külső-belső megjelenésért a Mercedes-Benz felel.