A Volvo úgy számol, öt év múlva értékesítésének felét a villanyautók adják majd, de csak most mutatják be első akkumulátoros-elektromos autójukat. Az XC40-es szabadidő-autóból készítik a Recharge P8 AWD jelzésű modellt, amelynél csak a befalazott hűtőrács és az egyedi, 19 vagy 20 colos felnik árulkodnak a zéró helyi károsanyag-kibocsájtású hajtásról. Újdonságot jelent még a villanyautóval az új fejegység, amely az Android operációs rendszert futtatja.
A padló alatt, illetve az egyébként a kardánnak helyet adó alagútban helyezik el a 78 kWh kapacitású lítium-ion telepet, ami egy feltöltéssel a WLTP-módszer szerint nézve több mint 400 km-es hatótávolságot biztosít. Legfeljebb 150 kW-os teljesítményfelvételre képes a telep, villámtöltéssel 40 perc alatt lehet 80%-os szintet elérni. A név már utal rá, hogy összkerékhajtású a típus, egy-egy villanymotor hajtja a tengelyeket, a rendszerteljesítmény 408 lóerő – ugyanarról a hajtásról van szó, amelyet a Polestar 2 villanyautóban már bejelentettek.
A padló alatti akkumulátor miatt csökken a hasmagasság, illetve a hátsó csomagtér mérete is redukálódik, ezt némileg ellensúlyozza, hogy a korábban motorháztetőként szolgáló fedél alatt a Recharge P8 AWD esetén egy kis tárolóhelyet alakítottak ki. A jövő év elejétől lehet megrendelni a Volvo első villanyautóját, de az első autókat csak 2020 vége felé adják át tulajdonosaiknak. A svéd gyár egyes piacokon egy év ingyenes villanyszámlával (visszatérítés) próbál kedvet csinálni a korai vásárláshoz.