Tavaly egyszer már megünnepelhettük a Lada első saját fejlesztésű termékének, a Taiga, Niva és újabban 4×4 névre hallgató autónak a 40. születésnapját, akkor még csak a nullszériáról volt szó. Most viszont a tényleges sorozatgyártás megindulását ünneplik Oroszországban, 1977. április 5-e volt a nagy nap, amikor megindult a dedikált szerelősor.
Ez egyébként tavaly decemberig működött, akkor állították le véglegesen, és ekkor került át onnan a háromajtós változat gyártása a normál szerelősorra, ahol a személyautók mellett az ötajtós karosszériával együtt készül immár. Még mindig nincs szó a gyártás befejezéséről, sőt, épp most vittek 500 darabot Kínába, és már több szovjet utódállamban is jelentkeztek arra az esetre, hogy ha a Ladának már nem kell a jármű, ők szívesen folytatják majd a gyártást.
Még nem tárgyalnak ilyesmiről, egyelőre ünnepelnek. A Lada 4×4 40th Anniversary nevű limitált modellel, amelyből pontosan 1977 darabot fognak készíteni. Szokás szerint a jelvénygyártó részleg örül a leginkább ennek a modellnek, hiszen a két első sárvédőre és a csomagtérfedélre kerül egy ilyen, a küszöbborításokon a 4×4 felirat olvasható, a műszerfalon az utas előtt helyezik el a sorszámot is tartalmazó jelvényt, és akkor még a vajszínű üléskárpitba is elhelyezik dombornyomással a jubileumi emblémát. A kormány bőrhuzatát kontrasztos cérnával rögzítik, az eddig is elérhető könnyűfém felni megjelenését esztergált felülettel dobják fel.
Noha most jelentették be az évfordulós limitált szériát, azt még nem árulták el, mikor indul meg a forgalmazás. A legjobb tippek szerint majd a nyáron kezdik el gyűjteni a megrendeléseket a Lada 4×4 40th Anniversary Edition-re, a vételár nem ismert, ahogy az sem, jut-e Magyarországra a kitüntetésekkel bőven ellátott modellből.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!