A korábbinál nagyobb szabadságot kaptak a mérnökök a Mercedes-Benz 123-as kupéjának megalkotásakor, a megfelelő arányok miatt nem egyszerűen csak lecsökkentették az ajtók számát, a karosszéria 8,5 centivel rövidebb és 4 centivel alacsonyabb lett a lépcsős hátúnál. Ezen kívül laposabb szögben állnak a szélvédők és nincs B oszlop sem, az oldalablakok leengedésével teljesen szabaddá tehető az utastér.
Első körben három motorral – 230 C, 280 C és 280 CE – lehetett megvásárolni a kupét, 1977 szeptemberétől lehetett választani a 300 CD változatot 5 hengeres, 80 lóerős szívódízellel, ezt az USA számára készítették, ahol ezzel vitték lejjebb a flottafogyasztást. 1981 augusztusától már turbófeltöltővel és 125 lóerővel készült a modell, leváltva a magas fogyasztásúnak titulált 280 CE benzinest, de továbbra is csak az észak-amerikai piac számára volt elérhető a dízel.
Folyamatosan fejlődött az utasvédelem is, 1978-tól elérhető lett a blokkolásgátló, 1982 januárjától pedig a vezetőoldali légzsák, a kupénál egyébként kezdettől fogva alapáron jártak a halogén fényszórók. A Mercedes C 123-as sorozatgyártása 1985 augusztusában ért véget, összesen 99 884 példány készült, a legritkább a karburátoros 280 C, amelyből csak 3704 darabot készítettek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!