Idén ünnepli a Golf GTI 40 éves évfordulóját a Volkswagen, és annyira komolyan veszik a dolgot, hogy az idei Wörtherseetour-on a konszern többi márkája nem lesz jelen teljes standdal, kifejezetten a forró ferdehátúra koncentrálnak. A rajongók láthatják először a legújabb limitált szériát is, a Volkswagen Golf GTI Clubsport S-ből mindössze 400 darabot építenek.
Azt mondják, hogy a motortérben lévő 2,0 literes turbó lényegében megegyezik azzal, amit a Golf TCR versenyautó is használ, épp csak teljesíti a károsanyag-kibocsájtási szabályokat; nem a Golf R-ben dolgozó változatot módosították. A teljesítmény 310 lóerő, a maximális nyomaték 380 Nm, és csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adják ezt az erőforrást. Utóbbi oka egyébként a tömegcsökkentés, kicsivel gyorsabban kapcsol ugyan a DSG, de ezt az előnyét a 20 kg-mal magasabb tömeg rögtön el is veszi. Csak háromajtós karosszéria van, mert nincs hátsó ülés, nincs szükség az oda vezető ajtókra sem, kisebb az akkumulátor, hiányzik a hangszigetelés, az első segédkeretet is alumíniumból készítik.
A nagy fogyókúra eredménye 1280 kg-os saját tömeg, aminek köszönhetően nagy fürgén mozog az autó. Még a Dynamic Chassis Control elektronikus lengéscsillapítást is újraprogramozták, hogy jó időt érjen el a Nürburgring Nordschleifén, szintén ennek érdekében kap Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat, aminek megvan az eredménye. A 7:49.21-es köridejével jelenleg a Volkswagen Golf GTI Clubsport S a leggyorsabb, sorozatgyártású elsőkerékhajtású autó a Zöld Pokolban, több mint 1 másodperccel jobb a Honda Civic Type R-nél, de még a BMW M4-est is maga mögé utasítja. A vezetési élményt növeli még a speciális kipufogó is, amely gyönyörűen durrog fékezésnél. A 400 példányból 100-at kap Németország, 150-et az Egyesült Királyság, a maradék 150-en osztozik a többi piac.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!