Az új kompakt forró ferdehátú a legjobb példa arra, hogy a Mercedesnél már teljesen össze-vissza megy a számozás, semmi köze nincs a motormérethez vagy teljesítményhez 2,0 liter és 360 lóerő. Azonban a maximális nyomatékkal már rímel az A 45 AMG név – 450 Nm.
Igen, a Mercedes mérnökei 1991 köbcentiből 360 lóerőt (6000/perc) hoztak ki, a leszabályozási fordulatszám 6700/perc. És a motor nincs is kihegyezve, a maximális 450 Nm-es nyomatékot a 2250-5000/perc közötti fordulatszám-tartományban tudja. Azonban manapság a (szabványos) fogyasztásra is ügyelni kell, ezért nincs kézi kapcsolású váltó, szériában 7 fokozatú dupla kuplungos váltót kap az autó. De legalább van rajtautomatika.
Az összkerékhajtásnak és a robotizált váltónak köszönhetően valószínűleg viszonylag egyszerűen lehet majd reprodukálni a gyári, 4,6 másodpercig tartó 100-as sprintet, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A genfi leleplezést követően áprilistól lehet megvásárolni a Mercedes A 45 AMG-t, a magyarországi CLA 45 AMG érkezésére valószínűleg az év végéig kell még várnunk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!