Amíg a Lamborghini LP750-4 SuperVeloce kupéból 600 darabot készítenek, a Roadster változatból csak 500 darabot gyártanak. Talán ezzel a mesterségesen generált „ritkasággal” is próbálják megindokolni a gazdagoknak, hogy miért is érdemes 357 ezer eurót kifizetniük egy-egy példányért.

Aztán még ott vannak a lélegzetelállító és leginkább frizuragyilkos menetteljesítmények, a 100 km/órás sebességet 2,9 másodperc alatt éri el a Roadster, a csúcssebessége 350 km/h. Ahogy az lenni szokott, nincs klasszikus tetőmechanizmus, egyszerűen csak két, egyenként kevesebb, mint 6 kg tömegű műanyagdarabot kell levenni az utastér fölül.

A megerősített váz miatt a saját tömeg 1575 kg, ami 50 kg-os tömegmegtakarítás a normál roadsterhez képest és pontosan annyi, mint a normál kupé tömege. Annak érdekében, hogy a vezető és az utasa a lehető legtöbbet hallja a motor üvöltéséből, a szélfogó szerepét is betöltő hátsó ablakot gombnyomásra le lehet engedni.

A tetőtől és a megerősített váztól eltekintve ugyanazt a technikát kapja a Roadster, mint a kupé, tehát a 6,5 literes szívó V12-es teljesítménye 750 LE/690 Nm, a sofőr dolgát a Lamborghini Dynamic Steering és a Magneto Rheological elektronikus felfüggesztés segíti. Az első vásárlók 2016 tavaszán kapják majd meg a most megrendelt Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce Roadster autójukat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!