Hollandiában a CO2-kibocsájtás alapján kell fizetni a gépjárműadót, de a veterán korú autóknál már nem olyan szigorú a díjtétel. Ezt használja ki a képeken látható Mercedes G 55 AMG, amely 1982-es évjáratú. Hivatalosan. Nemhivatalosan alig pár éve rakták össze.
Egy 1982-ben gyártott 300 GD volt a kiindulási alap, amelyből lényegében csak az alvázat hagyták meg. Lecserélték a felépítményt, megszabadultak a dízelmotortól, kidobták a felfüggesztést. Ezek helyett egy 1997 után gyártott autóból származó darabokat szereltek, így került 354 lóerős AMG V8-as a motortérbe, a hozzá tartozó automatikus váltóval, felfüggesztéssel és biztonsági felszereléssel – légzsákok is – együtt.
Az eredmény egy olyan autó, amelynek forgalmijában 1982-es gyártási év szerepel, de műszakilag azon a szinten van, mint egy 2000-ben gyártott autó. Ez mifelénk nem jelent semmit, hiszen régen a karosszériacsere megszokott volt, de Hollandiában azzal jár, hogy nem kell CO2-alapú adózásban fizetni a kocsi után, ami a G 55 AMG-nél igenis jelentős éves tételt jelent. Persze a 79 900 eurós vételár arra utal, aki megveszi ezt a két Mercedes G-osztályból készített példányt, annak nincsenek anyagi gondjai.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!