Az újkori Mini-generációk leváltása előtt dobták piacra a John Cooper Works GP modelleket, az elsőből még 2000 darabot szerelt össze a Bertone (218 LE), a turbómotoros második generációból (218 LE) is 2000 darabot készítettek. Most itt a harmadik Mini John Cooper Works GP, ebbők már 3000 példány készül, és motorteljesítmény tekintetében is hatalmas az előrelépés.
A szürke-ibolya csillogású Racing Grey és Melting Silver kétszínű fényezés, illetve a fényes fekete karosszériadíszek is egyediek, újrahasznosított karbonból készítik a kerékjárat-szélesítéseket, ahol láthatóan hagyják a mintát, itt olvasható a sorszám is. A jellegzetes, négyküllős felni immár 18 colos és a márka által valaha kínált legkönnyebb, ekkora pántátmérőjű felni. Az eddigiekhez hasonlóan törölték a hátsó ülést, amelynek a helyére egy keresztmerevítő kerül, a kormány és a műszerfal sorszámot tartalmazó egyedi díszbetétjét 3D nyomtatással készítik.
Az első kerekeket a 2,0 literes turbómotor legizmosabb, 306 lóerős (450 Nm) változata hajtja nyolcfokozatú automatikus váltón keresztül, azonban mivel a Mini John Cooper Works GP csak elsőkerékhajtású, a 0-100 km/óra gyorsulás 5,2 másodpercig tart – az összkerékhajtású BMW X2 M35i ugyanezt 4,7 másodperc alatt letudja. Amiben a Mini többet kínál, a végsebesség, elektronikus korlát nélkül akár 264 km/órával is száguldhat. Érdemes még megemlíteni, hogy a Mini a blokk olajozását módosította annak érdekében, hogy az versenypályás használat során is megfelelő kenést biztosítson.