Végre az lehet az Opel Ampera, aminek eredetileg szánták: egy praktikus városi autó villanymotoros hajtással. Nincs többé négyajtós kupénak beillő karosszéria és fedélzeti hatótávnövelő, cserébe meglehetősen nagy teljesítményű villanymotoros hajtást kap az immár Ampera E névre hallgató autó.
Az első kerekeket egy 204 LE/360 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, amelynek segítségével a 0-50 km/h gyorsulás mindössze 3,2 másodpercig tart, a 0-100 km/h adatot még nem ismerjük, azt majd csak a Párizsi Autószalonon esedékes világpremier alkalmával árulják el, de a 80-120 km/h sprintidő mindössze 4,5 másodperc. Hogy mennyire gyors az új villanyautó, azt egy szokatlan, mindössze 30 méteren át tartó gyorsulási versennyel igyekszik bizonyítani az Opel, ahol a gyári építésű versenyautókkal (Adam R2 raliautó, Astra TCR túraautó) és a közúti sportmodellekkel (Corsa OPC, Insignia OPC) vetik össze a tudását. Ilyen rövid távon magabiztosan nyer az új villanyautó, hiszen annak nem kell felpörgetni a motorját a maximális teljesítmény eléréséhez, illetve a kerekek se pörögnek ki a villámgyors elektronikai beavatkozásnak köszönhetően.
De ezzel nem elégedett meg az Opel, a cég vezetője és a General Motors alelnöke is elvitte egy körre a még részleteiben álcázott autót. Nekik valahogy nem kell büntetésre számítaniuk azért, hogy figyelmen kívül hagyták az ablakon jól láthatóan elhelyezett Stop! Ne fényképezd az autót feliratot. Nem meglepetés, hogy a két cégvezetőnek nagyon tetszett az Opel Ampera E.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!