Az Audi még nem döntötte el, mi lesz az R8 sportkocsi sorsa, a jelenlegi benzinmotoros generáció nagyon nem illik bele a márka terveibe, az elektromos R8 e-tron egyszer már megbukott (kevesebb, mint 100 példányt tudtak eladni), szóval könnyen lehet, hogy biturbó V8-assal és plug-in hibrid rendszerrel készül majd a következő generáció – ha egyáltalán piacra dobják. Addig is búcsúzóul 30 lóerővel megnövelték a hátsókerékhajtású alapmodell teljesítményét.
„Az LMS GT4 versenyautóból származó hátsókerékhajtásával és aligha visszafogott menetdinamikájával az Audi R8 V10 RWD egy csapásra meggyőzte ügyfeleinket. Most 30 lóerővel erősebben és 10 newtonméterrel megnövelt forgatónyomatékkal érkezik a piacra, új szintre emelve a vezetés élményét” – hangsúlyozta Sebastian Grams, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. Az 570 lóerős teljesítményű, Győrben gyártott 5,2 literes V10-es szívómotor 3,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás tempóra a kupét, a csúcssebesség 329 km/óra; a vászontetős Spyder 3,8 másodperces gyorsulást és 327 km/órás csúcsot nyújt.
A menetstabilizálót kifejezetten a hátsókerékhajtáshoz hangolták, Sport módban még némi keresztben autózást is enged, és először kérhető az RWD modellhez a dinamikus kormányzás. Az utastérben az új fejlesztő sport- vagy kagylóülések jelentik az újdonságot, az anyósülés elé a műszerfalra kerül egy RWD jelvény.