Az 1986-ban piacra dobott BMW M3-ast csak kupéként tervezték, hiszen versenyautó-alap volt, később pedig kihasználva a gyári kabrió karosszéria által nyújtott lehetőséget, vászontetővel is elérhetővé tették. A második generációból kínáltak először négyajtós, lépcsős hátút, míg az aktuális generáció már csak ilyen felépítménnyel érhető el. Az évek során azonban az M GmbH többször is kísérletezett alternatív változatokkal, ezekről emlékezik most meg a BMW.
bmw2
Az első valójában nem igazi M3-as, a BMW Motorsport részlegének szüksége volt egy járműre, amivel a garchingi telephelyen alkatrészeket szállíthattak. Egy megerősített karosszériával rendelkező E30-as kabriót vettek alapul, amelynek a hátsó részét acéllemezekkel alakították át platósra, a kocsi orrába pedig eredetileg egy olasz piacra szánt, 2,0 literes 192 lóerős négyhengerest szereltek. Az évek során a gyári erőforrás helyére egy M3-as 2,3 literes, 200 lóerős négyhengerese került, egészen 2012-ig használták az autót.
bmw3
A második generációnál komolyan vizsgálták az M3 Compact lehetőségét, már a tervekkel is elkészültek, miszerint némileg csökkentett teljesítménnyel került volna a kocsi orrába a soros hathengeres. Nem műszaki okai voltak ennek a visszafogottságnak, nem akarták, hogy az olcsó M3-as gyorsabb legyen a nagyobb tömegű testvéreinél. Az 1996-ban megépített prototípusba a 321 lóerős 3,2 literes blokk került, a saját tömeg mindössze 1300 kg; micsoda lehetőséget hagyott ki a BMW!
bmw4c
Nem az M3-as sorozat kínálatát akarták bővíteni az E46-os generációból készült kombival – kupéra és kabrióra szűkítették a megvásárolható változatokat –, azt akarták bizonyítani a mérnökök, hogy a kombi karosszéria is elég merev ahhoz, hogy akár az M3-as fokozott igénybevételét is elviselje. A 2000-ben megépített prototípusnál nem akarták megbolygatni a hátsó ajtókat, ezért furcsára sikeredett a hátsó sárvédő szélesítése; a sorozatgyártásnál másképp alakult volna ez.
bmw5
Már 2011-ben elkezdtek dolgozni a BMW Motorsport munkatársai azon a pickupon, amivel a cikk elején bemutatott E30-as pickupot váltották le. Itt már egy valódi M3-as kabrió volt a kiindulási alap, és ez alkalommal már rendszámot is kapott az autó, tehát nem csak telephelyen belüli közlekedésre lehet használni. Ez annyira igaz, hogy a prototípust még a Nürburgringen is tesztelték.

bmw6

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!