Méret szerint véve a Honda újdonságait az EM1 e: nevű villanyrobogóval kell kezdeni, amely a japánok első, akkumulátoros-elektromos kétkerekűje lesz Európában. Segédmotorkerékpárról lévén szó a végsebesség 45 km/óra, a kerékagy-villanymotor tartós teljesítménye 0,79 LE, csúcsteljesítménye 2,31 LE, ECO-módban utóbbi értéket 1,17 LE-re korlátozzák. A hatótávolság 41,3 km, ECO-módban 48 km-t ígérnek, a 10,3 kg tömegű lítium-ion akkumulátort nem kell feltétlenül megvenni, azt külön lehet lízingelni vagy bérelni. Nem csak a járműben, hanem irodában/otthon is lehet tölteni a cserélhető telepet, a 75%-os töltöttségi szint 160 perc, a teljes töltés 6 óra. Az EM1 e: ülés alatti tárolódoboza 3,3 literes, 35 literes túradoboz is elérhető, USB-töltő a kormányoszloptól jobbra található.
A következő újdonság a HR-V nevű szabadidő-autó akkumulátoros-elektromos változata, amelyet e:Ny1 néven forgalmaznak – a nyelvtörő a következőkből áll össze: e=electric/exciting, N=new, y=your life. Nem egyszerűen csak lecserélték a hajtást, kívül-belül átalakították a megjelenést az öntöltő hibrid hajtású változathoz képest, új a hűtőrács, fehérek a márkajelzések, a Honda felirat olvasható a csomagtérfedélen.
A legszembetűnőbb újdonság a műszerfal, amelynek a közepén egy élére állított, 15,1 colos képátlójú érintőképernyőt helyeztek el, majdnem teljesen megszabadultak a fizikai kapcsolóktól, az ülések közötti konzolon áttervezték a tárolókat. A teljesítményelektronikát közvetlenül a hajtómotorra építik rá, a 204 LE/310 Nm teljesítményű egység az első kerekeket hajtja. A 68,8 kWh kapacitású akkumulátorral 412 km a szabványos hatótávolság, villámtöltéssel (a teljesítményt nem árulták el) 45 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint.
A ZR-V nevű autó a Civic magas építésű változata, a karosszéria ugyan teljesen egyedi, de a műszerfal például már megegyezik a személyautóval, és onnan érkezik a 2,0 literes szívómotort használó öntöltő hibrid rendszer – pontos teljesítményt nem mondtak még, csak annyit, hogy a hajtást kifejezetten a típushoz hangolták. A csomagtér a hátsó támla ledöntése után 1291 literes, a többi pontos számot majd később árulják el.
– A vadonatúj Honda ZR-V-t úgy formáltuk és terveztük, hogy illeszkedjen a pörgős, aktív hétköznapokba, így SUV-választékunk igen fontos tagja – osztotta meg gondolatait Yutaka Kato, a ZR-V fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – A mindennapi használhatóság, a magas kényelmi szint, a lehengerlő megjelenés és az e:HEV hajtáslánc nyújtotta, kivételes menetdinamika egészen különlegessé teszi a modellt, így tökéletesen illik európai modellválasztékunkba.
Végezetül a Honda európai kínálatát megkoronázó CR-V szabadidő-autó új generációja következik, amely kontinensünkön elsőként kapja meg a Sensing 360 nevű vezetőtámogató rendszert, újdonság még a hálózatról tölthető hibrid hajtás. Az e:HEV öntöltő hibridhez hasonlóan az e:PHEV is 2,0 literes szívómotort használ, de a nagyobb kapacitású akkumulátor jóvoltából ezzel már 82 km-es elektromos hatótávolság is realizálható, a töltési idő 2,5 óra 25°C-os hőmérsékleten; a különféle hibrid hajtások eltérő hűtőrácsot kapnak.
– A vadonatúj CR-V arra építkezik, amire az ikonikus elődmodellek is. Progresszív stílusával, prémium színvonalú, kényelmes utasterével, kategóriaelső menetbiztonsági szintjével, praktikus kialakításával, hatékonyságával és közvetlenségével bárkit elvarázsol – árulta el Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. – Ez ennek az átfogó szabadidő-autós csomagnak a legújabb, legmodernebb változata, ami olyan egyedi, dinamikus és kiváló minőségű termékké áll össze, ami tökéletesen megfelel az európai piac elvárásainak – fűzte hozzá.