Egy 1,5 tonnás autó tömegét könnyű csökkenteni, de az előző generációs, a japán kei-kategóriának megfelelő méretű (1,5 méter szélesség, 3,4 méter hosszúság) Mira is mindössze 730 kg-ot nyomott, ehhez képest az új generáció mindössze 650 kg – tehát 11 %-kal sikerült könnyebbé tenni! Az önhordó karosszéria könnyebb lett, az első sárvédők, a csomagtérfedél és a benzintank műanyagból készül.
A 0,66 literes, háromhengeres szívómotornál 52 LE/61 Nm-ről 49 LE/57 Nm-re csökkent a teljesítmény, de még így is fürgébb a korábbinál az autó. Újdonság többek között a hengerenként két befecskendezőszelep, az Atkinson-ciklus szerinti működés, az alapfelszerelésként adott CVT-váltó olajkörét összekötötték a motor hűtőkörével, a motorleállító pedig már 11 km/h-nál lekapcsolja a motort.
Mindezek eredményeként 2,8 l/100 km a japán ciklus szerinti átlagfogyasztás, és az összkerékhajtású Daihatsu Mira e:S is megelégszik mindössze 3,1 l/100 km-rel – utóbbinak 720 kg a saját tömege, tehát sokkal nehezebb. Új elem még a világ legkisebb sztereókamerájával dolgozó gyalogosfelismerős vészféksegéd, sávelhagyás-figyelő. Ha más nem is, ez az extra biztos eljut majd az európai Toyotákon keresztül hozzánk is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!