Vért izzadnak a Volkswagen logisztikusai, no nem a hőség miatt, hanem pont azért, mert a hidegfronttal együtt érkező viharok komoly károkat okoztak a cégnek – egy jégesőben több mint 28 000 új autó károsodott Wolfsburgban.
Ezeket az autókat mindenképpen meg kell javítani, mielőtt értékesítenék őket, és mivel több ezer autóról van szó, a kárfelvétel se megy egyik napról a másikra. Márpedig amíg a biztosító nem szemlézi az autókat, nem kezdik el azok kijavítását sem, és ennek megfelelően késik azok leszállítása az ügyfeleknek is. Természetesen a cég csak hibátlan autókat ad át a vásárlóknak – igen, következetesen kerülik a sérülésmentes kifejezést -, akiket állításuk szerint tájékoztatnak majd a káresetről is, és árkedvezményt kaphatnak illetve egy később legyártásra kerülő példányra módosíthatják megrendelésüket. Szintén nehézséget okoz, hogy a jégkárt legkönnyebben a gyártósor végén található fényalagútban tudják felmérni, ezekre azonban szükség van a folyamatosan termelő gyár termékeinek ellenőrzésére, arról nem is beszélve, hogy még a környék összes VW-márkakereskedésének karosszérialakatos és fényező szerelője se lenne elég a megsérült autók megjavításához, ezért külső segítséget kell igénybe vennie a cégnek. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg olyan Volkswagen is megsérült, amelyeknek átadására az Autostadt élményközpontban került volna sor, és ezek az ügyfelek már előre kivették a szabadságukat/megszervezték az odautazásukat, ami most tárgytalan lett. Arról nem is beszélve, hogy jó eséllyel eladták már régi autójukat. Nem tudni, ezeket a vásárlókat hogyan kártalanítja a Volkswagen.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!