Nem zárja ki a Mercedes-Benz és a Geely vegyesvállalataként működő Smart, hogy visszatér majd a városi miniautók szegmensébe, de egyelőre inkább pénzt szeretnének keresni egy globálisan sokkal nagyobb vevőkört megszólító autóval, a #1 elnevezésű autójuk egy prémium kompakt szabadidő-autó, amelyet a kínai partner SEA nevű villanyautó alapjára építettek fel, a megjelenésért pedig a német fél felel.
Továbbra is lehetőség lesz különleges megjelenés kialakítására, a tető és a karosszéria alsó részén lévő panelek lehetnek eltérő színűek, de különleges mintájú dísztárcsák is lesznek majd a választékban, és biztosak lehetünk abban is, hogy időről-időre lesznek limitált modellek. Továbbra is a fiatal vásárlóközönséget célozzák, akiknek ezúttal 3D-s animációval rendelkező, hangvezérléssel kezelhető digitális segéd is a rendelkezésére áll, a kormány mögött egy 9,2 colos képátlójú műszeregység informál, a fel-a-fejjel kijelző 10 colos képet vetít a szélvédőre, a központi érintőképernyő 12,8 colos képátlójú. Az utastérbe keret nélküli ajtókon keresztül lehet bejutni, a karosszéria hossza 4,27 méter, szélessége 1,82 méter, magassága 1,64 méter és ehhez 2,75 méteres tengelytávolság tartozik. Utóbbi tágas utasteret ígér, amit arra is kihasználnak, hogy a sínen tologatható hátsó üléssel 273 literről 411 literre lehet bővíteni a csomagtér méretét, elöl van egy 15 literes rekesz a töltőkábel számára.
A hátsó kerekeket egy 272 lóerő csúcsteljesítményű, 343 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, a 66 kWh kapacitású akkumulátorral 440-420 km-es hatótávolságot lehet elérni, 150 kW-os villámtöltés fogadására képes a telep. A Geely technológiájának köszönhetően az autó elektromos rendszerének 75%-a online frissítések segítségével tartható karban, és bőven lesznek majd előfizetés keretében hozzáférhető funkciók is. Azt nem árulták el, mikor indul a Smart #1 gyártása és forgalmazása, de először hazájában, Kínában lesz megvásárolható és csak azt követően hajózzák be az első példányokat Európa felé.