A kis érdeklődésre való tekintettel Magyarországon hivatalosan nem forgalmazták az előző generációs Peugeot 308 GTi-t, amelyet 2010-ben mutattak be 203 lóerő teljesítményű 1,6 literes benzines turbómotorral. Az utód is ezt az erőforrást kapja, igaz, alaposan átdolgozott formában, aminek következtében már alapból is 250 lóerő a teljesítménye, és némi felár ellenében 272 lóerővel is kérhető.
Az 1,6 literes turbómotornak mindkét esetben 330 Nm a maximális nyomatéka már 1900/perces fordulaton, ami alapján nem csak fordulatszámból, de nyomatékból is nagyon jól autózhatónak ígérkezik a forró ferdehátú. Ráadásul az idő előtt napvilágot látott műszaki adatok alapján mindössze 1250 kg a saját tömeg, ami kifejezetten alacsonynak számít a kompakt kategóriában. Sajnos a menetteljesítmények még nem láttak napvilágot, ahogy azt se tudjuk, milyen differenciálzár segíti a vezető dolgát.
Az új lökhárítókkal egyébként 3 mm-rel nő az ötajtós karosszéria hossza, a szélesség ugyan változatlan, de az 1570 mm-res nyomtáv szélesebb a Peugeot 308-as összes eddigi változatánál, míg a hátsó nyomtáv 1554 mm – 225/40 R18 vagy 235/35 R19-es abroncsokkal lehet majd kérni a GTi-t, amelynél egyébként 1,5 centivel csökkentik a hasmagasságot is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!