1977-ben indult a Lada 2121-es típus forgalmazása, 16 évvel később mutatták be a 21213-as modellt módosított hátsó résszel és műszerfallal, majd úgy egy évtizeddel ezelőtt az akkor már kifutónak számító Samara műszeregységét kapta meg a terepjáró. Most újra változik a beltér, ezúttal a Granta műszerfaláról származó részegységekből állítják össze a műszerfalat, és a kapcsolók megváltozott elhelyezésénél azt is figyelembe vették, hogy túlnyomórészt emberi lények kezelik azokat.
Az ajtókárpit és a műszerfal új műanyaga könnyen takarítható, csúszkák helyett forgókapcsolókkal lehet vezérelni a fűtést – bovdenek helyett immár villanymotorok végzik az állítást –, az alul lévő rádiófióknál két darab 12V-os csatlakozót is elhelyeztek. A tetőkárpiton elhelyezett új műanyagpanel rejti az Oroszországban kötelezően előírt Era-Glonassz helymeghatározót használó segélyhívót. Újak az első ülések, nagyobb az oldaltartás és a háromajtós modelleknél az előrebuktatás kisebb erővel végezhető a korábbinál.
Műszakilag nincs nagy változás a Lada 4×4 esetén, az 1,7 literes benzinmotor továbbra is 83 lóerős, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású. Az új motortartó bakok csökkentik a karosszériára átjutó rezgéseket, az Urban kivitelnél pedig újak a ködfényszórók. Togliattiban november 26-án indult az új műszerfalas Lada 4×4 FL gyártása, a forgalmazás pedig januárban kezdődik – a vételár változásáról még nincs információ.