A Fiat Chrysler Automobiles konszernen belül a nagy teljesítményű amerikai modellekért és a Viper sportkocsiért felelős SRT csapat készítette el a Tomahawk, azaz csatabárd nevű virtuális szuperautót, amely tényleg ütős lett annak köszönhetően, hogy két évtizeddel előre gondolkoztak a mérnökök.
Mivel a számítógépes bitek és bájtok még a nyomdafestéknél is többet bírnak, tényleg elképesztő dolgokat álmodtak a mérnökök. A hátsó kerekeket egy 7,0 literes lökettérfogatú, széles hengerszögű (144 fok) V10-es motor hajtja, az első kerekeket pedig egy pneumatikus, azaz sűrített levegős motor. Utóbbinak a légtartályát használják a vadászrepülőgépekben alkalmazott nyomás alatt lévő ruha táplálására és az aktív aerodinamikai elemek mozgatására is.
Persze mielőtt még mindenki az első virtuális kanyarban elszállna, érdemes megjegyezni, hogy több fokozatban létezik a Tomahawk. Az S alapváltozatban a benzinmotor 803 lóerős, amihez még 218 lóerőt ad hozzá a légmotor, így összesen 1021 lóerő mozgatja a 921 kg-os járművet. A GTS-R jelenti az arany középutat, itt már 1153 lóerős a V10-es, és 317 lóerő cibálja az első kerekeket, az 1430 lóerő mellett egyébként 663 kg-ra csökkentették a virtuális tömeget, hogy menjen is az autó. Végül ott van az igazán agyament X változat, ahol 2198 lóerős a benzinmotor és 417 lóerőt ad a légmotor – a 2626 lóerős rendszerteljesítmény 650 km/h virtuális végsebességre elég. Kérdés, hogy bárkit is felelősségre lehet-e majd vonni 2035-ben azért, hogy a Fiat-Chrysler konszern kínálatából miért hiányzik a 2600 lóerős szuperautó?
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!