A nyolcvanas évek végén igen nehéz gazdasági helyzetben volt a Porsche, valójában csak a többi német autógyár jóindulatának köszönheti, hogy életben maradt. A szintén stuttgarti Mercedes például rögtön két projektet is a sportkocsi-gyárra bízott, a G-osztály modellfrissítését – ekkor kapta meg máig használt megjelenését a terepjáró – és a V8-as motor adaptálását a közepes méretű karosszériába.
Nem a Porsche Engineering, hanem az autógyár mérnökei dolgoztak a projekten, amely lényegében arról szólt, hogy az SL 500-ast és a W124-es limuzin karosszériát egyesítették. Nem csak az 5,0 literes, 326 lóerős V8-as motor és a négyfokozatú automatikus váltó, de a fékrendszer is a roadsterből jött. Teljes egészében kézi munkával építették az autókat, amelyeket a folyamat során többször is ide-oda szállítottak a Mercedes és a Porsche gyára között; egy példány elkészítése 18 munkanapig tartott.
A hatalmas erőfeszítés ellenére a megjelenés az új első lökhárító (nagyobb légbeömlők) és a nagyobb nyomtáv miatt szükséges kiszélesített első sárvédőktől eltekintve változatlan maradt, ezért igazi meglepetésautó a Mercedes 500 E. Még ma is kiemelkedő a 6,1 másodperces 100-as sprint, a végsebességet elektronikusan korlátozták 250 km/h-ban. 1990-1995 között 10 479 darab 500 E, illetve a modellfrissítést követően E 500 készült, az utolsó 120 darabot az Audi RS2-essel vegyesen szerelték össze a Porsche munkásai, mert a sportkocsigyár a V8-as E-osztály miatt létrehozott infrastruktúrát nem akarta veszni hagyni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!