1993-ban dobta piacra a Kia az első generációs Sportage nevű alvázas terepjáróját, amelyet annyira az európai igényekhez igazítottak, hogy az első időben (1995-1998) Németországban, a Karmann akkor még független gyártó üzemében szerelték össze a nekünk szánt példányokat. A kiindulási alapot egyébként a Mazda alvázas pickupja jelentette, onnan származik a felfüggesztés, a váltó, de maga a 2,0 literes benzinmotor is a japánoktól származott. Egészen 2003-ig gyártásban maradt ez az autó.
Két év szünet után, 2005-ben dobták piacra a második generációt, amely már a Hyundai Elantrával közös önhordó padlólemezre épült, ennek a gyártása 2007-ben tért vissza Európába, a zsolnai Kia üzembe. 2010-ben jött a harmadik generáció, amelynél merész és karakteres formát adtak a kompakt szabadidő-autónak. Ennek finomításával született meg a 2016-ban piacra dobott harmadik generáció, amely tavaly a Kia márka legnagyobb darabszámban eladott autója volt.
Huszonöt év alatt pontosan 5 millió példányt gyártott a Kia a kompakt szabadidő-autójából, ennek a mennyiségnek a negyedét, azaz 1 milliót csak az elmúlt két és fél évben – a változó vásárlói preferenciák miatt szárnyalnak az eladások. Még az idén várható a modellfrissítés, amely során benzin-elektromos hibrid modellt és az 1,6-os GDi alapmotort váltó 1,4-es turbómotort jelentik majd be.