Hiába Lars Kern teljesítménye, mivel ugyanazon alkalommal Kévin Estre tesztpilóta pár tizeddel jobb időt futott, utóbbi eredménye, tehát a 6 perc, 56,4 másodperc vonul be a könyvekbe. Április 16-án, ideális időjárási körülmények között, 18 °C-os levegő, 14 °C-os aszfalthőmérséklet mellett indult a két egyforma Porsche 911 GT3 RS a Nürburgring-rekorddöntésre 11:40 magasságában. Végül mindkét autó bőven 7 perc alatt teljesítette a kört, ami azt jelenti, hogy 24 másodperccel lett gyorsabb a szívómotoros 911-es az előző generációs modellhez képest.
Az egyedüli változást a szériaállapothoz képest az jelentette, hogy a gyári abroncsok helyére Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokat szereltek elöl 265/35 ZR20, hátul 325/30 ZR21 méretben. Ezek utcai abroncsok, azonban per pillanat még nincsenek kereskedelmi forgalomban, pár hónapon belül lesznek elérhetőek a Porsche 911 GT3 RS (és a GT2 RS) számára.