A korábban elfogadott Fit for 55 törvényjavaslat még betiltotta volna a belső égésű technológiát, azonban Németország és 6 másik tagállam jelezte, hogy ebben a formában nem fogja elfogadni a jogszabályt, ezért gyorsan új javaslatot dolgoztak ki Brüsszelben a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozóan. Ennek értelmében maradhatnak a belső égésű motorral szerelt autók 2035 után, de csak abban az esetben, ha azokat csak klímasemleges üzemanyaggal lehet hajtani – jelenleg nem egyértelmű, milyen technológiával oldják meg ezt, tehát hogyan vizsgálja meg az autó, milyen eredetű üzemanyagot töltenek bele, illetve hogy mi van azokkal a járművekkel, amelyeket az EU területén kívül akarnak használni, ahol még fosszilis forrásból származik az üzemanyag.
Olyan hangok is felmerültek a most elfogadott módosítás kapcsán, hogy hasonló módon elő kellene írni a villanyautók számára is, hogy csak klímasemleges forrásból származó árammal üzemelhessenek, de abban az esetben még nehezebb lenne megállapítani, milyen forrásból származik az üzemanyag…
2035 után is lehetnek belső égésű motorral szerelt autók az EU-ban – ha nem mennek fosszilis üzemanyaggal
2023. Március 27. 01:57