Azzal próbálja segíteni a Fit for 55 csomagban preferált akkumulátoros-elektromos átállást a közúti közlekedésben az EU, hogy a kontinens TEN-T (Trans-European Transport Network) főközlekedési útvonalai mellett megköveteli minden 60 km-en elektromos töltőállomások kiépítését. Első körben 202512.31-ig 400 kW összteljesítménnyel (legalább 1 darab 150 kW-os töltőpont), 2027.12.31-ig már 600 kW töltési teljesítménynek (legalább 2 darab 150 kW-os töltőpont) kell elérhetőnek lenni ezeken. A TEN-T főközlekedési utakhoz csatlakozó gyorsforgalmi utakon is 60 km-ként kell megteremteni az elektromos töltőhálózatot, 2027.12.31-ig legalább az utak felén kell megteremteni a legalább 300 kW-os töltési összteljesítményt, legalább 1 darab 150 kW-os töltőponttal, 2030.12.31-ig kell ezeken az utakon biztosítani a teljes lefedettséget.
A TEN-T úthálózaton 2030 végéig 200 km-ként ki kell építeni a hidrogéngáz-töltőállomásokat (700 bar-os nyomás, napi 1 tonna töltési teljesítmény), illetve minden nagyvárosba is kell legalább 1 ilyet telepíteni.
Az akkumulátoros-elektromos áru- és személyszállítás terjedésének segítése érdekében a TEN-T úthálózat 15%-án 2025 végéig 1400 kW összteljesítményű (legalább 1 darab 350 kW-os töltőpont) töltési lehetőséget kell kiépíteni, 2027 végére már az úthálózat 50%-kát kell lefedni ilyen töltőállomásokkal, és eddigre az összteljesítményt is 2800 kW-ra kell növelni, a rávezető utakon 1400 kW-ot írnak elő. A nagy méretű haszonjárművek hálózatának 2030 12.31-ig kell elkészülnie, tehát minden 60 km-ként kell legalább 3600 kW töltési teljesítményű töltőhálózatot kiépíteni.
2025 végére tele lesznek villámtöltőkkel az európai fő közlekedési folyosók
2023. Július 31. 00:43