Még nem is tudjuk, pontosan milyen hatásai lesznek az újautó-piacon az EU flottafogyasztási előírásainak, azaz mekkora drágulásra számíthatunk, de máris tudjuk, hogy 2022-től jön az újabb kör, amikor kötelezően be kell építeni számos vezetőtámogató rendszert az autókba. A következőkre számíthatunk:
– előkészítés alkoholérzékelő beépítéséhez
– intelligens sebességkorlátozó
– fáradtságfigyelő
– vészfék-lámpa
– tolatássegítő rendszer
– eseményrögzítő „fekete doboz”
– vészfékrendszer
– sávtartó segéd
Manapság még a kompakt autókban sem adják szériában az ilyen rendszereket, a kisebb típusoknál pedig sok esetben nem is kínálnak hasonlóakat a gyártók, így ezek bevezetése miatt a mini-, kis- és kompakt kategóriában kell majd drágulásra számítani. Az intelligens sebességkorlátozóból jelenleg nincs a piacon olyan rendszer, ami megfelelne a magyar KRESZ előírásainak, tehát felismeri az útkereszteződést, ami feloldja a sebességkorlátozást…