A dél-koreai Daewoo márka még saját maga kezdte meg európai térhódítását a kilencvenes években, majd nem sokkal később a GM visszavásárolta az általa a hetvenes évek végén a dél-koreai Daewoo konszernnek eladott autógyárát, azzal a céllal, hogy annak segítségével bevezeti az európai piacra a Chevrolet márkát. 2005-ben lett a Daewoo-ból Chevrolet Nyugat- és Közép-Európában.
A GM célja a lépéssel az európai részleg karcsúsítása, a Camaro-tól eltekintve nincs olyan Chevy, amelynek ne lenne Opel megfelelője, sok esetben egymással küzdenek a vásárlókért az autók. Ezt ítélték most feleslege pénzkidobásnak a detroiti központban, és hozták meg a döntést, miszerint 2015 végére leállnak az újautók forgalmazásával. Az orosz piacon (és a Szovjetunió több utódállamában) olyan autókat is kínál a márka, amelyeknek nincs Opel megfelelője, és ott elég jól elkülönülnek egymástól a márkák, így arrafelé tovább forgalmazzák majd a Chevrolet személyautókat. Egyébként Európából se tűnik el nyom nélkül a márka, a Corvette és Camaro típusok várhatóan továbbra is elérhetőek lesznek.
Az addig értékesítésre kerülő autók, és a már eladott járművekkel kapcsolatban természetesen minden kötelezettségüknek eleget tesz a General Motors, az alkatrész-ellátást és a garanciális ügyintézést is folytatják majd a partnerek. Még csak most kezdődnek majd a márkakereskedőkkel való tárgyalások, de valószínűleg azt ajánlják majd a Chevrolet-kereskedőknek, hogy térjenek át az Opel márkára – vagy ha eddig is kétmárkás szalon volt, akkor utóbbira koncentráljanak. A GM úgy számol, 700 millió-1 milliárd dollár egyszeri költséggel jár majd a márka kivezetése a piacról. A tavaly bejelentett, kilenc évre szóló Manchester United-del való együttműködést folytatják, mert a brit csapatnak elég erős rajongótábora van ahhoz, hogy továbbra is kifizetődő legyen a Chevrolet-sponzoráció.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!