Kitart az alvázas felépítés mellett a Toyota Landcruier 300-as sorozata, igaz, ma már TNGA-F alapnak nevezik ezt. Szó szerint mindent átterveztek, hogy úgy javítsák az autó kényelmét és fogyasztását, hogy közben megtartják a terepképességeit, utóbbin pedig változó beavatkozású elektronikus rendszerekkel és a kocsi orra előtti területet mutató képet adó kamerával javítanak.
Összességében 200 kg-mal csökkentették az autó saját tömegét, alacsonyabbra vitték a tömegközéppontot és javították a tengelyek közötti súlyeloszlást is. Csak V6-os motorokat kínálnak, egyes piacokon elérhető lesz szívó benzines is hatfokozatú automatával, a fő hangsúly azonban két új fejlesztésű biturbó blokkon van, a benzines 3,5 literes (415 LE/650 Nm), míg a dízel 3,3 literes (309 LE/700 Nm), a váltó ezeknél tízfokozatú automatikus. Fogyasztásadatok még nincsenek, de tíz százalékos CO2-kibocsátás csökkenést említenek a sajtóanyagban.
A felfüggesztés hangolásában – itt debütál az E-KDSS Electronic Kinetic Dynamic Suspension System rendszer, aminek célja, hogy a lehető legtovább maradjon a talajon a kerék – a Toyota által Dakarra nevezett versenyzők is kivették a részüket, akiknek a segítségével a közúti viselkedést javították. A formát úgy alakították ki, hogy terepezésnél sérülésveszélyes helyeken lévő elemek könnyen cserélhetőek, a lámpákat hasonló okokból magasra helyezték, a műszerfalnál tudatosan vízszintes vonalakat használtak, hogy az alapján is érezze a sofőr az oldaldőlés mértékét.
A Toyota Safety Sense vezetőtámogató rendszer két új funkcióval bővült, az egyik gyalogos (nappal és éjszaka) és kerékpáros (nappal) felismeréssel rendelkező vészféksegéd, a másik a kereszteződésben érkező autókat figyelő vészféksegéd. Lassú tempójú manőverezésnél (parkolás) is önműködően megáll az autó, ha az érzékelők akadályt észlelnek. Világszerte forgalmazni fogják a Toyota Landcruiser 300-ast, az EU-s piac ugyan nincs név szerint említve, de nem is zárják ki azt, tehát elképzelhető, hogy mifelénk is újra megvásárolható lesz a nagy Landcruiser.