A kompromisszumokat nélkülöző BMW M4 CSL azonnali klasszikus lett, annyira, hogy most, alig 2 évvel később már meg is idézik. A BMW M4 CS megörökölte az 550 lóerős turbómotort, de ennél nem kell lemondani az extrákról sem, így itt mindössze 20 kg a tömegcsökkenés. Aggódni nem kell, így is villámgyors az autó, amire a Nürburgring-köridő a legjobb bizonyíték. Az M4 Competition Coupe xDrive 7:28.6-ot tud, az M4 CSL ideje 7:18.137 – az M4 CS 7:21.989-es ideje utóbbihoz van közelebb.
A 3,0 literes soros 6 hengeres turbómotort versenysport-alkatrészek segítségével erősítik 550 lóerősre, a tömeg-optimalizált acél hengerperselyek speciális felületkezelést kapnak, könnyű és merev a kovácsolt főtengely. A hengerfej öntőformáját 3D-nyomatátással készítik, ami a hagyományos öntési eljárásnál precízebb hűtőfolyadék-csatorna kialakítást tesz lehetővé, az olajozási rendszert a tartós extrém igénybevételre (folyamatos magas fordulaton használat extrém keresztgyorsulásokkal) is felkészítették. Speciális motortartó-bakokat használnak, amelyek nagyon mereven tartják az erőforrást. A töltőnyomást 2,1 bar-ra emelték, ás átprogramozták a motorvezérlést, aminek végül 550 LE (6250-7200/perc) és 650 Nm (2750-5950/perc) lett az eredménye.
A 8 fokozatú automatikus váltóval és összkerékhajtással rendelkező BMW M4 CS mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 0-200 km/óra gyorsulás 11,1 másodpercig tart, és itt szériában adják az M Driver’s Package-et, ami 302 km/órára emelt végsebesség-limitet jelent. Az előzés is könnyen megy majd az autóval, a 80-120 km/óra sprint 4. fokozatban 2,6 másodpercig, 5. fokozatban 3,3 másodpercig tart. A megfelelő zenei aláfestésről pillangószelepekkel, titániumból készített dobbal és fekete végződésekkel rendelkező kipufogórendszer gondoskodik, ami Sport és Sport+ üzemmódban lesz igazán hangos, de kapcsolásoknál is van durrogás.
A BMW M4 CS esetén a többtárcsás tengelykapcsolót használó osztómű kenési rendszerét felkészítik a tartós versenypályás használatra, itt is aktiválható a csak hátsókerékhajtás. A kanyarodási tulajdonság javítása érdekében módosították a kerékdőlést, kicserélték a rugókat, lengéscsillapítókat és merevebbek a stabilizátorok is. Az elektromos rendszerek (kormányszervo, integrált fékrendszer, menetstabilizáló) hangolását is áthangolták, utóbbinál például állítható a beavatkozási határérték, azaz némi kerék-túlpörgés engedélyezhető. Feláras a karbon-kerámia fékrendszer, az elöl 19, hátul 20 colos kovácsolt alufelnikre alapesetben Michelin Pilot Sport Cup 2, extraként Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokat szerelnek; felár nélküli extraként kérhetik a vásárlók a közúti használatra optimalizált nagy teljesítményű abroncsokat.
A legtöbb használó örül majd annak, hogy a BMW M4 CS esetén nem kell lemondani a 4 személyes utastérről, és az extrákról, így a karbon alkatrészek (többek között hűtőrácsbetét, motorháztető, első kagylóülések) használatával „csak” 20 kg-ot takarítanak meg. Verseny-tapasztalatok alapján alakították ki az első futómű-tornyokat és a karosszéria elemeit összekötő merevítőt. Csak ehhez a modellhez rendelhető a Riviera Blue metál és a Frozen Isle of Man Green metál fényezés, amihez versenycsíkok is járnak – a karbon karosszériaelemeken ezeken a helyeken egyszerűen elhagyják a fényezést. A fényszóróban a menetfény nem fehér, hanem sárga színű.