Az FCA Heritage műhely hívta életre a Reloaded by Creators nevű programját, amelyben például egy 1958-as Abarth 595-as rekordautó utánzatát építették meg. Most a modern kori Fiat 500-ast vették elő, egészen pontosan annak első jelenését ünneplik, hiszen pontosan 20 évvel ezelőtt, a 2004-es Genfi Autószalonon debütált a Trepiuno tanulmány, amely aztán 3 évvel később került sorozatgyártásba Fiat 500 néven. A többi pedig történelem, de élő történelem, hiszen eddig több mint 3,2 millió példányt értékesítettek ebből a miniből, amely még egy darabig velünk marad.
Az FCA Heritage vezetője az a Roberto Giolito, aki anno a megjelenést tervezte, így az illetékes elvtárs irányításával készült az ünnepi limitált széria, a Fiat 500 Tributo Trepiuno. Ennél visszacsinálták azokat a változásokat, amelyek az elmúlt 2 évtizedben történtek, tehát a régi, kék hátterű márkajelzéseket használják a karosszérián, a kormánykeréken és a felniken, a hátsó lámpa közepét pirosra fényezik, hogy annak megjelenése az eredetire hasonlítson, a tanulmányról veszik át az egyedi gyöngyházfehér színt, és persze a felnik se széria darabok, hanem annak az 5 duplaküllős felninek a modern változatai, amelyek anno a tanulmányt ékesítették.
Kétszínű valódi bőrrel vonnak be minden felületet az utastérben, az első ülések támláján ott a szériának a neve, a műszerfalon pedig Roberto Giolito eredeti vázlatrajzaiból készített kollázs látható. Nem tudjuk, mennyire (időben, vagy darabszámban) limitált a Fiat 500 Tributo Trepiuno széria, de azt igen, hogy minden egyes példányhoz annak eredetiségét igazoló dokumentációt mellékel az FCA Heritage. Műszakilag nincs változás, a kézi váltós lágyhibrid változat alapján épül a tanulmányautót ünneplő szériaautó.