A chiphiánytól és a nyugati szankcióktól is függetleníteni akarja magát a Lada azzal a lépéssel, hogy olyan műszaki szintre viszi vissza azokat, amikor még egyszerűen sokkal kevesebb félvezetőre volt szükség, és az alkatrészeket is saját maga gyártotta. Az aktuális kínálaton belül a Granta és a Niva Legend néven futó autóknál tudja ezt könnyen meglépni a Lada, azaz megtartják ugyan a benzinbefecskendezőt, ami téli üzemben jelentős előnyökkel jár a karburátorhoz képest, de a két (katalizátor előtt és után) lambdaszonda helyett csak egyet használnak, és a katalizátorban is csökkentik a nemesfémek mennyiségét, így az aktuálisan Euro-5-ös szintről visszalépnek az Euro-2-re. Pletykák szerint a „fejlesztéssel” már készen is vannak, a kibővített húsvéti szünet után, április 25-én indulhat a visszafejlesztett autók sorozatgyártása.
A Lada egyébként nem csak a károsanyag-kibocsájtás, de a biztonsági felszerelések terén is visszafejleszt, megszabadulnak a menetstabilizálótól, de még blokkolásgátló se lesz ezekben a régi-új autókban, amelyekből az Era-Glonassz vészhelyzeti segélyhívót is kihagyják – csak előkészítés lesz az autókban – a chiphiány miatt. Most zajlanak a tárgyalások kínai beszállítókkal, amelyek segítségével a Lada függetlenítené magát a nyugati beszállítóktól és így az ukrán háború miatti szankciók se érintenék. Az előző generációs Renault padlólemezt (Logan MCV), de a Lada saját 1,6-os benzinmotorját használó Largus kombit és haszonjárművet is igyekeznek visszafejleszteni, de annál nehezíti a dolgot, hogy az több olyan, nyugati beszállítótól származó alkatrész(csoporto)t használ, amelyeket nem lehet egyik pillanatról a másikra kiváltani.
A visszafejlesztett autók forgalmazása várhatóan májusban indulhat, a pontos dátum attól függ, hogy mikor írják alá a jelenlegi jogszabályi elvárásoknak való megfelelés alóli felmentést a Lada számára, ami attól is függhet, hogy a Renault mikor szabadul meg a mintegy 2 milliárd euró értékű befektetésétől, azaz mikotról kerül orosz állami tulajdonba (Rostec) az autógyár.